Veelgestelde vragen
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Uw bestelling wordt met +/- 12 werkdagen verzonden. Aangezien Onlinemaatkussens.nl alle kussens in eigen atelier laat maken doen wij ons uiterste best om de maak- en levertijd van je kussens zo kort mogelijk te houden. Hierdoor communiceren wij op de webshop het aantal leverdagen op het moment van bestellen. Is uw order dus al in productie dan gelden het aantal leverdagen van het moment van bestellen. De levertijd geeft een indicatie van de geplande verzending. Zodra uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u automatisch een verzendbevestiging per e-mail met een track en trace link zodat u uw bestelling kunt volgen.
Hoe bestel ik mijn maatkussen?
U bestelt uw kussens op maat eenvoudig via ons stappenplan. Start hier met stap 1!
Kan ik alleen kussenhoezen op maat bestellen?
Ja, dat kan. U kiest dan bij stap 2 voor “Alleen hoes”. Houdt u er wel rekening mee dat uw kussen door gebruik mogelijk vervormd is.
Kan ik ook alleen de vulling bestellen?
Ja, dat kan. U kiest dan bij stap 2 voor “Alleen vulling”.
Zitten er labels in de kussens?
Ja, in ieder kussen zitten labels van Onlinemaatkussens. Indien u de kussens zonder labels wenst te ontvangen dan ontvangen we daar graag per mail een verzoek voor.
Kan ik ook alleen losse stof bestellen?
Ja, dat is mogelijk. Deze kunt u bestellen via ons contactformulier. Vermeld dan de stofsoort, de naam, het nummer en de afmeting.
Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
U kunt in de Winkelwagen uw postcode ingeven om uw verzendkosten te berekenen. Bestellingen vanaf € 250,- worden gratis verzonden! Bij bestellingen tot € 250,- rekenen we € 8,95 verzendkosten.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, dat kan en dit is kosteloos. U kiest voor “Zelf afhalen” in de Winkelwagen.
Kan ik mijn maatkussen retour zenden?
Helaas retourneren wij geen maatkussens.
Is mijn maatkussen geschikt voor buiten?
Al onze maatkussens zijn geschikt voor binnen en buiten. Bij langdurig slecht weer raden wij aan uw maatkussen binnen op te bergen. Dit is uiteraard niet van toepassing indien u een indoor stof bestelt.
Is mijn maatkussen waterdicht?
Al onze stoffen zijn waterafstotend. De naden en ritssluiting zijn niet altijd 100% waterdicht. Bij langdurige regen raden wij dus aan uw maatkussen binnen op te bergen.
Kan mijn maatkussen het hele jaar buiten blijven?
Het beste is om uw maatkussen in de winter op te bergen op een droge en stofvrije plek. Zorg ervoor dat uw maatkussen van binnen en buiten droog is en trek de rits van de kussenhoes open zodat het kussen kan ademen.
Hoe kan ik een vlek verwijderen?
Verwijder vlekken altijd direct met een doek of zachte borstel, eventueel met wat lauw water en een zachte zeep.
Kan ik mijn kussenhoezen wassen?
U kunt uw kussenhoezen uitwassen, vraag hiervoor de wasvoorschriften of kijk bij de stofspecificaties voor de wasvoorschriften.
Als er knopen in uw kussen worden geplaats kan dit helaas niet.
De knopen zijn niet los te halen en daardoor is de hoes niet uit te wassen.
Hoe onderhoud ik mijn maatkussen het beste?
Schud plofkussens regelmatig op. Laat kussens altijd goed drogen in een niet-vochtige omgeving. Berg uw maatkussen in de winter op op een droge en stofvrije plek. Zorg ervoor dat uw maatkussen van binnen en buiten droog is en trek de rits van de kussenhoes open zodat het kussen kan ademen.
Kan ik mijn maatkussens wassen?
Bekijk hier de wasvoorschriften per stof.
Hoe wordt het streepmotief uitgevoerd?
Indien u kiest voor een stof met een streep/motief dan kiest ons atelier zelf voor de looprichting van de streep. Hierbij zorgen wij voor een minimaal aantal stiknaden in de stof.
Heeft u specifieke wensen voor de looprichting van de streep dan kunt u dit doorgeven aan onze klantenservice.
Kleurstalen
Wij adviseren altijd gratis stalen op te vragen aangezien kleuren via uw beeldscherm kunnen afwijken van de realiteit. Bij het niet aanvragen van kleurstalen bieden wij geen garantie op de kleurechtheid.
Hoe neem ik contact op met Onlinemaatkussens?
U kunt contact opnemen met ons via ons contactformulier, via de mail, of telefonisch. Hier vindt u onze gegevens.
Kan ik vooraf een stofstaal ontvangen?
Ja, dat is mogelijk. U kunt gratis kleurstalen aanvragen (maximaal 4) via deze link.
Heb ik garantie op mijn maatkussen?
U heeft voor een periode van 6 maanden na levering garantie volgens de wettelijke regels. Deze vindt u hier. Bewaar uw aankoopbewijs voor deze garantie. Fouten in het materiaal en productiefouten worden kosteloos binnen 10 dagen na kennisgeving hersteld.
Wat doe ik als er iets niet goed is aan mijn bestelling?
Neemt u dan gerust contact met ons op via ons contactformulier, via de mail, of telefonisch. Hier vindt u onze gegevens.